Rozšírené hľadanie
Pondelok 6. Február 2023 |
meniny má Dorota

Denné návyky pre dobrý život

Datum: 01.09.2020

Návyky sú skvelou vecou. Môžeme vďaka nim dosiahnuť vyššiu produktivitu, pevnejšie zdravie, dobrú náladu a dokonca si môžeme aj zvýšiť príjem.

V tomto článku si ukážeme rôzne nápady, aké návyky sa dajú každý deň využívať pre lepší život.

Pre efektívny spôsob, ako si návyky budovať, si prečítajte článok na webe Masterkurz.

Pozrime sa teraz na päť základných návykov pre dobrý život.

1. Robte si zdravé raňajky

Raňajky by sa nemali nikdy vynechávať. Niekto dokonca hovorí, že to je najdôležitejšie jedlo celého dňa.

Rovnako dôležité však je, čo si na tie raňajky vlastne dáme. Zvoľte niečo zdravé, ako je napríklad zelené smoothie, pre získanie vitamínov a minerálov, rôzne kaše (ovsená, pohánková, quinoa alebo proso) pre kvalitný príjem vlákniny. So správnymi raňajkami môžete výborne naštartovať svoje telo a dodať si energiu potrebnú pre rozbehnutie úspešného dňa.

2. Naučte sa, kedy povedať nie

Najproduktívnejší a najúspešnejší ľudia ovládli toto pravidlo. Čím viac „nie“ dokážete povedať, tým môžete byť koncentrovanejší na svoje ciele. To „nie“ platí rovnako pre vaše nápady a vaše rozptýlenia, ako aj pre žiadosti od iných ľudí.

Samozrejme, nemôžeme povedať „nie“ na úplne všetko. Dôležité však je mať prirodzenú odpoveď nastavenú na „nie“, a potom už môžeme začať zvažovať, či pre danú vec urobíme výnimku alebo či mám čas v tej danej veci pomôcť kolegovi. Väčšina ľudí totiž má v hlave nastavenú odpoveď „áno“ na úplne všetko, čo sa okolo nich deje. Takýto človek potom v konečnom dôsledku iba behá od jedného k druhému bez toho, že by sa skutočne posúval vpred.

3. Urobte si ráno čas na chvíľku meditácie

Meditácia ma veľmi pozitívny dopad nielen na našu psychiku, ale dokonca aj na naše biologické procesy v našom tele. Je to dokonca aj vedecky dokázané.

Nájdite si preto každé ráno niekoľko minút na kľudnom mieste, kde môžete zavrieť oči a sústrediť sa iba na svoje dýchanie. Na začiatku môžete začať s 5 minútovými meditáciami a postupne to môžete navyšovať.

Dôležité je sústrediť sa iba na nádych a výdych. Keď vám náhodou myseľ začne odbiehať k nejakým iným myšlienkam a vy si to uvedomíte, tak v kľude vráťte svoju myseľ a sústredenosť na dýchanie. Toto sa môže opakovať stovky krát. Nenechajte sa tým vyviesť z miery a vždy v kľude opäť vráťte pozornosť na svoje dýchanie.

4. Naplánujte si úlohy dopredu

Keď si jasne stanovíte svoje ciele a najmä úlohy, ktoré vás budú čakať nasledujúci deň a vymedzíte si, ktoré sú tie najdôležitejšie a do ktorých sa pustíte ako do prvých, budete mať v nasledujúci pracovný deň čistú myseľ a jasne dané na čom budete pracovať. Keď začnete na tej najdôležitejšej veci pracovať hneď ráno, okamžite to naštartuje vašu produktivitu po zbytok dňa.

5. Odvádzajte hlbokú prácu

Hlboká práca znamená, že sa plne sústredíte na jednu jedinú úlohu a vypnete všetky rozptýlenia okolo vás, aby ste neboli ničím rušení. Najlepšie je toto urobiť úplne na začiatku dňa ako prvé a odrobiť si, čo potrebujete, čo vás posunie najďalej a až potom sa vrátiť k takým bežným veciam, ako sú emaily, telefonáty a iné veci, ktoré už rozptyľujú a vyžadujú si vaše reakcie na vonkajšie podnety.

Záver

Toto bolo päť návykov, ktoré na prvý pohľad vyzerajú úplne nevinne, ale môžu znamenať rozdiel medzi úspechom a zlyhaním, zdravím a chorobou, šťastím a nešťastím. Nepodceňujte preto silu návykov a začnite si ešte dnes budovať tie dobré.

 

Čítané: 742 x